Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Nytt år, nya möjligheter

Av michaelaskrypin - 1 januari 2017 22:24

Då var det 2017! Härligt med ett nytt fräscht och oskrivet år framför sig. Det ska fyllas med massor av kärlek, trevligheter och fina stunder. En och annan resa hoppas jag på också. En vet jag redan om vilken jag längtar till jätte mycket men det är knepigt förrän i sommar.
Några nyårslöften har jag inte gett men jag ska försöka ta vara mer på dagarna än vad jag gör idag. Tror nog man kan få ut mer av dem än man fått. Jag ska vårda mig själv mer än jag gjort. Njuta av varje dag och umgås mer med mina vänner.

Ger ni nyårslöften?

Tänkte berätta om vår nyårsmeny.
Förrätten bestod av Hummersoppa med dillmaränger. Recept från Matplatsen.
Varmrätt var Pepparstekt oxfilé med jordärtskockstrudel samt rostad vitlökssås. Recept från Ica.
Dessert blev Limepannacotta med karamelliserad ananas och rostade nötter och vitchoklad. Recept från Arla.
Det var jätte gott och smakerna gifte sig i alla tre rätterna. Det var jag som gav dessa rätter som förslag så jag är glad det gick hem ;)

Nu blir det en god natts sömn, imorgon väntas årets första arbetsdag.

Hoppas ni haft en fin första dag på det här nya året!

Kram
M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards