Direktlänk till inlägg 25 november 2016

En viss typ av människor.....

Av michaelaskrypin - 25 november 2016 12:48

Idag är det Black Friday, black instämmer även på mitt humör idag. Vilket inte är likt mig, men nu är det så att min bägare håller på att svämma över pga frustration över hur vissa människor är i sitt beteende och sätt.

Människor som vänder kappan efter vinden, säger en sak och sedan visar en annan sida, avsaknad av verklighetsuppfattning, opålitlighet?..listan kan göras rätt lång. Men ni förstår nog vilken typ av människor jag menar.

Har ni någon sådan i er omgivning eller känner till att dem finns?

Om inte, var glada för det. Som tur är har jag inte någon sån här typ nära mig men ändå blir jag så upprörd för att andra närstående drabbas. Och man märker av dem ändå.

Oavsett hur upprörd jag blir så är det faktiskt människan med dessa egenskaper som det är mest synd om, fruktansvärt mycket synd om!

I långa loppet blir det ohållbart att vara så och de måste fundera över hur de beter sig och försöka rannsaka sig själva och jobba på en bättre attityd, men det värsta är att jag tror inte att de kommer komma till insikt med det. Och säger någon till dem så tar de inte till sig det.

Summa summarum, denna typ av människor kommer alltid finna i vår värld är jag rädd för och det är väl bara för en annan att gilla läget och hoppas på att de håller sig på så långt avstånd som det bara är möjligt. För att min bägare inte ska svämma över fler gånger tänker jag sätta på mig skygglappar och hålla mina goda människor ännu hårdare och närmare hjärtat.

Finns inte mer att orda om detta nu, jag tackar er som läst mitt lilla utbrott. Och jag sätter punkt genom att citera en god person: ? Over and out?

Trevlig helg!!

M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards