Direktlänk till inlägg 28 oktober 2016

Underbaringar!

Av michaelaskrypin - 28 oktober 2016 06:12

För någon vecka sedan hyllade jag min man här på bloggen. Nu är det dags för nästa hyllning. Sen här gången ska jag hylla våra älskade barn. Utan dem vet jag inte hur livet skulle se ut. Vad gjorde man med all tid innan barnen kom?

Matilda föddes en mars morgon 2004. Vi var 23 resp. 25 år när vi blev föräldrar första gången. Den känslan är obeskrivlig! Och den uppstod även andra gången.
Matilda har alltid varit en försiktig, klok, smart, rolig och omtänksam tjej.
Hon går sin egna väg och faller inte i fällor eller för kompistryck. Hon är trygg med båda fötterna på jorden.
När vi umgås själva så är det precis som jag pratar med en jämngammal vän.
Matilda är en fotbollstjej som spelat sen hon var 6 år.
Älskade Matilda, fortsätt vara DU!

Och sen en mörk julaftonskväll 2006 kom vår tomtenisse Anton.
Anton är en blyg och tillbakadragen kille när han är med nya människor. Han har humor och kommer med roliga kommentarer. Han är smart men med sin blyghet håller han ofta tillbaka på det. Han är omtänksam och hjälpsam. Han älskar fotboll och att spela tv spel.

Dessa underbaringar är så goa med varandra och bryr sig så mycket. De har lätt för att umgås tillsammans och de bråkar väldigt sällan.
Varje kväll säger de godnatt och kramar om varandra. Den magin som uppstår då är fantastisk. Äkta syskonkärlek!

Fortsätter de att vara sig själva och som de är nu kommer jag inte vara orolig för framtiden.

Matilda och Anton, mamma älskar er så obeskrivligt mycket! Ni är mitt allt!
Vet att er pappa känner likadant.



 
 
Ingen bild

Mor

8 november 2016 14:27

Ja det är världens bästa barnbarn så mormor och morfar instämmer med allt <

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards