Alla inlägg den 27 november 2016

Av michaelaskrypin - 27 november 2016 18:00

Ja så är det i höstmörker och ännu mer när advent och julen kommer. Då mår jag som bäst.
Jag bara älskar att få gå inne i myskläderna, raggsockor, tofflor, tända ljus och lyssna på musik och sjunga med. Lovet it!
Julbaka, pynta, göra godis och umgås med nära och kära är underbart.
För mig har aldrig julen varit stressrelaterade. Kanske för vi hållt den basic och inte köpt julklappar åt alla håll och kanter och vi far inte runt heller.
Förr firade vi vartannat år hos mina föräldrar och vartannat hos svärföräldrarna men för 10 år sedan kände vi att nej nu vill vi skapa våra traditioner. Så då beslöt vi oss för att vara hemma och de som vill komma är hjärtligt välkomna. Vissa år har vi varit uppåt 12 personer och vissa 6.
Jag vet att många inte ser fram emot den här tiden på året för de måste åka hit och dit och vara många till lags och det är skilda föräldrar mm För många innebär julen stress och ångest. Tråkigt tycker jag eftersom det är en sån fin och mysig högtid som definitivt inte ska kännas betingad.
Sen har vi även de som vill fira men som kanske inte har rätt förutsättningar.
Dessa människor finns med mig och jag gör vad jag kan för att bidra till en hyggligare jul för dem.
Hoppas att alla en vacker dag kan känna samma glädje och frid inför advent och julen som jag gör ?

Kram
M

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards