Alla inlägg den 1 september 2016

Av michaelaskrypin - 1 september 2016 11:27

Idag är det 1 september och 15 år sedan mitt flyttlass gick från Märsta till Kalmar. Jag flyttade hemifrån till samboliv. Jag var då 20 år.
Minns det som igår när vi fick tillträde till lägenheten och man fick börja packa upp och fixa. Jag hade inget jobb till att börja med så jag kunde i lugn och ro pyssla i vårt första hem.
I november fick jag mitt första jobb, växeltelefonist på Riksbyggen var det. Trivdes mycket bra, var där i 9,5 år. Sen började jag på Kalmar kommun och om en månad börjar jag mitt tredje jobb sen jag kom till den stad.

Jag ångrar mig inte en sekund att jag flyttade hit. Det är en lagom stor stad som är mysig, närheten till Öland, havet och alla underbara smultronställen. Love it!
Bara tråkigt att det är 45 mil till mor och far och vägen dit är tråkig att åka och flyget är hiskeligt dyrt! Men vi ses rätt ofta ändå.

Sen jag kom hit har vi flyttat en gång, vi trivs i vårt lilla radhus men en vacker dag ser jag oss sitta i en lägenhet mitt i city. Det får framtiden visa vart vi hamnar.

Hoppas september bjuder er på en fin månad!

Kram
M

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards