Alla inlägg den 17 september 2016

Av michaelaskrypin - 17 september 2016 07:11

God morgo bloggisar!


Hoppas ni fått en bra start på helgen. Jag har en helg med mkt trevligheter så det kommer bli en fin helg känner jag. 


Den här veckan avrundades med två VAB dagar då sonen fått en lätt blindtarmsinflammation, inte så pass illa så de vill operera. Delade meningar om det, är jobbigt att se sitt barn ha ont   

Hoppas det vänder snart och han är smärtfri! Istället för att fara runt här hemma och göra en massa grejer när jag vabbar så tog jag det bara lugnt den här gången. Tittade på film med sonen, drack te och läste en bok. Jag tillät mig själv att bara vara. 


Igår kom mina föräldrar på besök, de stannar över helgen och sen åker de vidare på sin roadtrip ner till Skåne. 

Jag gjorde smörgstårta till igår kväll, fick ett sånt sug efter det. Och alla var nöjda med det och det smakade riktigt bra! 

Tror jag i påskas la ut en bild på min smörgåstårta och skrev receptet, mycket enkel och god! Är någon intresserad så hojta till så får ni receptet. 


Idag ska vi göra nästa kaloribomb nämligen kroppkakor! Vi ska åka till mina svärföräldrar och göra kroppkakor. Mina föräldrar har aldrig gjort grova kroppkakor bara vita. Och det skiljer ju sig en del hur man gör. 

Det ska bli riktigt skoj att göra detta tillsammans. Bara hoppas mina föräldrar tycker de är goda......


I veckan pajade diskmaskinen för oss, inget jätte problem man kan ju diska för hand. Rätt skönt faktiskt att stå där och rensa tankar och samtidigt göra nytta. Men är man van med diskmaskin så är det ju skönt att ha. 

Mamma och pappa han ju knappt komma in här så sa pappa: Nähe ska vi åka och köpa diskmaskin? VA?! Jaha halvtimme senare så åkte vi och köpte en ny diskmaskin, pappa betalade och jag såg glad ut   

Mycket tacksam för det blev vi så nu kan vi kika på en weekendresa istället för diskmaskin. 


Nu ska jag ta tag idagen och göra det till en mycket fin dag, gör det ni med!


Kram 

M




Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards