Alla inlägg den 4 september 2016

Av michaelaskrypin - 4 september 2016 16:57

Vädret är ju toppen fint och skönt, i alla fall i den delen av landet som jag bor i. Hösten känns just nu väldigt långt bort men vi vet alla att rätt som det är så knackar den på och då kan det vara skönt att krypa in och ha en bra bok att läsa eller en spännande serie att följa. Därför tänkte jag dela med mig av mina favoriter.


Jag tycker om spänning och kriminalromaner. Min absoluta favorit författer just nu är Sofie Sarenbrant. Jag har läst alla hennes böcker om kriminalinspektören Emma Sköld. Innan hon kom ut med dem böckerna så hade hon skrivit Vecka 36 och Istället för dig. Just nu läser jag Istället för dig. Och idag har jag hämtat ut ett paket med 4 nya pocket som jag beställt så hösten är räddad. Tänkte ge mig på Emeili Schepp och Mons Kallentoft, har beställt deras 2 första böcker. Ska bli spännande att läsa lite nytt, någon av er som läst nåt från dessa författare? 

Jag kan även tipsa om  Katerina Janouch böcker om barnmorskan Cecilia Lund, de fängslar en och det är svårt att lägga ifrån sig dem böckerna. De är inte spännande som en kriminalroman men har spänning på ett annat sätt. 


När det gäller serier så älskar jag polisserier, kriminaldraman och spänning. Gärna brittiska eller danska. Det är jag mycket svag för. 

Har ni Netflix så kan jag rekomendera följande serier: The Team, The valley, Marcella, Luther, The fall, Bron, Broadchurch, American Odyssey, The killing, Line of duty,  

The night manager som har gått på tv 4 nu under 2 veckor tycker jag har varit jätte bra. Follow the money som går på SVT på söndagar är också rätt ok, hade nog högre förväntningar på den. Men den blir kanske bättre med tiden.

En annan serie jag gillar är Dr. Foster som går på SVT på måndagskvällar, det är en serie om en kvinna som upptäcker att hennes man är otrogen. 


Vad har ni för favoriter? Jag tar gärna emot tips.


Önskar er en härlig läs- och serie höst   


Kram 

M






Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards