Direktlänk till inlägg 7 mars 2016

Älskar måndagar!

Av michaelaskrypin - 7 mars 2016 08:29

 

Kan inte hjälpa det men jag älskar måndagar! Vet att det är många som inte håller med mig.

Man har en ny oskriven vecka framför sig och nya utmaningar att ta tag i, den känslan är go!


Det jag vet om denna vecka so far är att min kära pappa är på plats för sovrums renovering, wiiieee!!!

Annars det vanliga med läxläsning, motion, matlagning och jobb. Vilket jag tycker om, gillar rutiner!

Mamma kommer på torsdag kväll och veckan avrundas med kvalitetstid med föräldrarna och födelsedagsmiddag för mig (fyller år om en vecka)   

Sen ser jag givetvis fram emot att piffa och fixa i sovrummet! Kommer bli så bra!

Blir en extra bra vecka detta känner jag redan nu   


Helgen har som sagt gått i 120! I lördags hjälpte jag en vän flytta, var delaktig i ca 3 timmar. Sen blev det lunch med barnen innan vi begav oss in till stan för biobesök. Vi såg Zootroplis som vi alla tre gillade, fick skratta en del, ger den 3 stjärnor av 5.

Efter bion åkte vi hem och lagade mat och laddade för Andra chansen, det gick väl inte riktigt som jag hade hoppats men det ser ut att bli en spännande final på lördag!

Igår söndag härjade jag hemma och tömde sovrummet, rensade lite överallt och sprang i tvättstugan. Hann även med läxläsning med barnen och lagade mat så klart. Så jag känner mig supernöjd med helgen   


Tänkte dela med mig av ett recept på en supger och god enkel kycklinggratäng som min mamma brukade göra när jag bodde hemma och som jag gör titt som tätt och som mina barn och man tycker är jätte god.

Skriver ner mängden jag använde igår, har inget recept utan kör bara på! 


Kycklinggratäng 6 port.


5 stora kycklingfiléer

2 pkt bacon

Körvel

3 dl grädde

Riven ost


Dela kycklingfiléerna i mindre bitar och stek dem i stekpanna. Lägg dem sedan i en ugnsform.

Skär baconet i mindre bitar och stek. Lägg det sedan över kycklingen. Strö över körvel, häll på grädden och till sist strö över riven ost. Ställ in i ugnen 200 grader i ca 20-25 min. Tills det fått fin färg.

Servera med ris och en sallad.

Smaklig måltid!

Tips! Köp en färdig grillad kyckling så går det fortare och passar till vardagsmiddag.


Önskar er en riktigt fin start på denna vecka och njut av varje minut!


Kram,

M

 
 
Ingen bild

Mor Anki

7 mars 2016 10:26

God morgon min kära dotter!
Önskar dig en härlig måndag också och önskar att dessa dagar går snabbt så vi snart få ses.
Ja tänk de gamla receptet, var längesedan jag gjorde, riktigt god är den gratängen.
Tycker det är så kul att du bloggar
Ha nu en extra fin dag , puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards