Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

En hyllning!

Av michaelaskrypin - 9 mars 2016 13:35

Idag vill jag hylla mina vänner, för de är helt enkelt för underbara   


Jag har ingen nära vän sen bardomen som jag ibland kan känna är lite sorgligt och tråkigt.

Det blev så tyvärr när jag flyttade från Stockholm till Kalmar så gled man ifrån varandra, i början så var två av mina vänner från förr nere på besök men sen fick de sina familjer och jag bildade familj och sen blev det allt mer sällan att man sågs.

En av dessa vänner har jag sporadisk kontakt med och vi försöker träffas varje gång jag är uppe och hälsar på mina föräldrar. Och de gånger vi väl träffas känns det som om det var igår, finns en trygghet på något sätt i vår vänskap. Vi vet var vi har varandra. Det är fint tycker jag.  


De vänner som står mig allra närmast idag är de jag träffat sedan jag flyttade till Kalmar. Äldsta vänskapen är 12 år och den yngsta är 1 år. Det är helt fantastiskt hur man kan finna varandra i vuxen ålder och bli så nära varandra så att det känns som man känt varandra hela livet. Det är kärlek!

Ibland går det lång tid innan vi ses och ibland ses vi ofta men det spelar ingen roll för vi vet var vi har varandra och vi finns i varandras tankar.

Mina vänner ställer upp och ingenting är omöjligt, det är allt från att komma med lunch till mitt jobb, ställa upp och köra mig (jag har inget körkort), peppa mig när jag behöver stöd, finns där och håller handen när livet kan ha varit tufft, lyssnar på mitt pladder om allt och inget, ge mig recept på huskurer för mina onda leder....listan kan göras lång.

En sak är säker, när livet är tufft då märker man snabbt vilka som är ens äkta vänner!


Med åren, ju äldre jag blivit så har jag även lärt mig att inte slösa min tid och energi på personer som aldrig ger mig något tillbaka. Vänskap, precis som vilken annan relation behöver vård och omsorg, ge och ta är jätte viktigt. Och man ska aldrig ta någon för givet.


De viktigaste stenarna i en vänskap är tillit, humor, glädje och trygghet. Det känner jag att jag får av mina vänner och jag hoppas att de känner att de får det av mig också.


Mina vänner, ni vet vilka ni är, jag älskar er och vad vore livet i sin glans om inte ni fanns   


Kram

Er M


 

 
 
Ingen bild

Din vän

9 mars 2016 18:52

Det är tur vi har varandra! Å jag undrar, vad vore livet i sin glans om inte DU fanns? Älskar dig!❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards