Direktlänk till inlägg 18 mars 2016

Äntligen fredag!

Av michaelaskrypin - 18 mars 2016 18:20

Möttes av en fantastisk soluppgång när jag kom fram till jobbet idag vid 6.35, men den var inte framme så länge, lyste med sin frånvaro fram till eftermiddagen sen har det varit framme till och från. Hoppas helgen bjuder på sol! Man får ju så energipåfyllning .

Jag är väl inte ensam om att säga/tänka: Äntligen fredag!

Vissa fredagar känns extra sköna och är mer välkomna, idag är det en sån fredag!

Veckan har varit toppen men rätt intensiv och min envisa förkylning vill inte riktigt släppa greppet om mig så det har inte blivit något gymbesök denna vecka heller. Hoppas det blir av i helgen. Jag går nog dit i vilket fall som helst, måste få röra på mig mer än bara promenader och cykling.


Nu har de börjat sopa gatorna här i stan, hejdå gruset! Så skönt, man får såna vårkänslor och det betyder att man kan ta och putsa fönster, vilket är mer än välbehövligt här. Usch och fy så hemska de är, det är knappt så vi ser ut hahaha Så det får nog bli mitt lördagsnöje.

Sen vill man ju alltid ha lite nya blommor när våren kommer och man putsar fönster, ska nog kika på det också.

Denna helg ska jag även påsk pynta, brukar inte ha så mycket men lite grann är mysigt.


Ikväll ska dottern på födelsedags partaj hos en kompis och maken är på träning så det blir jag och sonen som äter middag själva ikväll. Jag är sugen på lax och han på kött, snäll som jag är gör jag båda delarna, nöjd mamma och nöjd son   

Jag köpte en bit färsk lax som jag tillagar i ugnen. Blandade olivolja med örter, vitlök och rivet citronskal. Gjorde snitt i laxen och bredde sedan över örtoljan. La citronskivor på sidan om och ställde sedan in laxen i ugnen i ca 20 min i 175 grader.

Till detta blev det en sallad med färsk sparris. Yummie   

   

Till vänster, strax innan den åkte in i ugnen och till höger, färdig och klar att ätas upp! 


Efter middagen ska det bara bli slapp i soffan och varva ner efter denna vecka och samla energi till helgen.

Gör er en riktigt fin helg och hoppas solen kommer skina på er!


Kram

M


 
 
Ingen bild

Mor Anki

19 mars 2016 11:10

Åh vad god laxen ser ut! Måste testas ! Tack för dina spontana recept. puss o kram från mor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards