Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Nu är det officiellt: Våren är här!

Av michaelaskrypin - 20 mars 2016 06:38

 

Ja då var våren här officielt, härligt! Utanför vårt fönster är det bara gråmulet och trist idag, men igår hade vi en ljuvlig dag, helt underbar! Så jag lever på den idag också. 

Gårdagen bjöd som sagt på helt underbart väder, var lite småkallt i vindarna och det blåste rejält men solen sken från nästan en helt klarblå himmel. Fåglarna kvittrade och folket var bara allmänt glada!

Jag startade min lördag med en 6 km lång pw kl. 6.50 sedan blev det frukost och tvättstugan. Medans maskinerna var igång putsade jag alla fönster och duschade blommor och vädrade gardiner. Oj vilken skillnad det blev!

När alla måsten var gjorda inkl. att spela fotboll med sonen som jag lovat tog vi cyklarna och hojade in till stan för dottern hade önskemål om att äta lunch på Thai silk och jag ville köpa ett par sneakers. Så vi åt oss mätta och glada och sen blev det en sväng i butiker. Och för mig blev det en foundation samt ett par Puma sneakers som de hade nedsatt pris på nu. Super nöjd blev jag! 

När vi kom hem från stan tog jag mig en promenad för att plocka påskris men det var så skönt ute så det blev en runda på 4 km. Pyntade riset och sedan slog jag ner ändan i fåtöljen och slappade resten av kvällen. 


Middagen blev rester från fredagen och sen kikade vi på Gladiatorerna. Helt ärligt så lät vi TV:n vara på men släckte ner alla lampor under Earth Hour. Kände mig ändå duktig för när jag kikade ut så lyste det för fullt hos alla grannar. Så vi tillförde nog en del positivt till jordens klimat/miljö trots att TV:n var på. 


Jaha och nu var det söndag igen. Än så länge är det bara jag som är vaken, sitter här vid köksbordet med en kopp kaffe och njuter av tystnaden, älskar dessa stunder. Det enda jag hör är ljudet av knapprande tangenter.....

Jag gillar söndagar, har aldrig varit en sån som har ångest för att måndagen står och knackar på.Söndagar för mig är en del förberedelse inför kommande vecka. Jag gillar att planera och strukturera upp veckan så som att gå igenom läxor med barnen, planera middagar mm


Mitt nästa projekt här hemma är att fixa till sonens rum, väggarna behöver bättringsmålas och det blev massor med färg kvar från sovrummet så tänkte passa på. Han behöver även nya gardiner, dem han har nu har han haft i många år. Inget fel på dem men kan vara kul med lite förändring.  Han vill ha ett tyg med fotbollar, han är nämligen fotbolls tokig men jag försöker avstyra det och har hittat ett tyg på IKEA som faktiskt gick hem hos honom. Tack och lov! Så vi kör nog på det. Sen ska han inte ha något mer nytt utan det blir en uppfräschning av väggar och nya gardiner. Lite längre fram blir det nog även en liten två-sits bäddsoffa. Perfekt att sitta i med kompisar och spela TV-spel samt att nattgäster kan sova i den.

Vi är lite trångbodda och har inget gästrum så sonens rum brukar göras om till gästrum när vi får besök så får han under dem dagarna sova i mitt och makens rum. 

Allting går   


Mina vänner, ni glömmer väl inte att Rocka sockar imorgon, det kommer jag att göra för kom ihåg alla är vi lika mycket värda oavsett vart vi kommer ifrån, vad vi har för förutsättningar i livet och hur vi ser ut   


 


Fånga dagen och ha en fin söndag!

Kram

M

 
 
Ingen bild

Mor Anki

23 mars 2016 09:07

vilken härlig söndag !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards