Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Kärleken övervinner allt, om den är stark!

Av michaelaskrypin - 23 mars 2016 12:43

Idag är det 15 år sedan jag träffade min man. 23 mars 2001 möttes vi i verkligheten efter 8 månaders kontakt via mail och telefon. Och det sa klick vid första ögonkastet.

Efter den dagen så flöt det på snabbt, vi pendlade och hälsade på varandra varannan helg. Jag bodde i norra Stockholm och min man i Kalmar. Efter ca 3 månader beslutade jag mig för att flytta ner till Kalmar så vi började leta efter lägenhet och jobb åt mig. 1 september 2001 gick mitt flyttlass söderut och 26 november samma höst fick jag mitt första jobb i Kalmar.

Vi levde ett härligt liv med många som kom och hälsade på oss, fick glida med mannen och hans vänner innan jag fick mina ”egna” vänner. Vi reste lite och nöjt av livet!

I mars 2004 blev vi föräldrar för första gången till en söt liten flicka. Ens liv förändras en hel del i och med att man blir förälder, det är sån kärlek och lycka!

I september 2006 gifte vi oss (blir 10 år i år, ännu mer att fira) och i december 2006 föddes vår son. Lyckan var total!

Sen flöt livet på efter föräldraledighet började jag jobba igen och på jobbet hade det förändrats en del så jag bytte lite arbetsuppgifter och sen blev det så att jag började jobba tre skift. Min man gjorde det också efter ett par år och det kändes som om vi aldrig såg varandra.

Jag fyllde 30 år och fick nog på jobbet, så jag hade tur och fick ett jobb som jag sökte. Mycket hände och jag och min man gled ifrån varandra….

Vi separerade våren 2012, allt på mitt initiativ! Men innerst inne kändes det aldrig bra, men då kunde jag inte erkänna det.

Det var många saker under det dryga året vi var separerade som gjorde att jag insåg mer och mer att han är ju den man jag vill ha, det finns ingen finare. Så vi började dejta sen sommaren 2013 och efter ca 2 månader så flyttade vi ihop igen. Jag kan än idag få lite ont i magen när jag tänker på vad jag utsatte mina barn och man för….Men då när jag tog beslutet om att separera så var det ända rätta. Är evigt tacksam för att han tog tillbaka mig   

Vad detta har gjort med oss är att vi har blivit ännu starkare och lyckligare. Vi tar vara på alla stunder och njuter av livets goda. Vi tar inte varandra förgivet och vi ger varandra utrymme för egen tid. Men så har vi alltid gjort.


Det jag vill ha sagt är att Kärleken övervinner allt, så länge den är äkta <3 Är man menade för varandra så hittar man tillbaka efter en paus.

Vi är levande bevis för det    

Johan, jag älskar dig så enormt mycket! Du är världens finaste make och far    

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards