Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Min påsk 2016

Av michaelaskrypin - 29 mars 2016 17:59

 

Påsken 2016


Jaha då var påsken över för denna gång, tycker det är så underbart skönt med påsk. Fyra härliga lediga dagar som får tillbringas med familjen och man får tanka en masssa ny energi. Extra bra är det ju med det underbara väder som vi fick, helt fantastiskt! Ska jag klaga på nåt så är det att det blåste liiite väl mycket vissa dagar men i lä var det jätteskönt! 


I lördags var vi på vår favorit restaurang Kött och Bar här i Kalmar, jag åt en urgod oxfilé! Istället för en dessert tog jag en drink. Mätta och nöjda åkte vi hem för att krypa upp i soffan och kika på TV. 

På dagen tog vi en cykeltur och kollade runt på nya utemöbler och grill, hittade inget som föll oss direkt i smaken, får ta en tur nästa helg igen. 

I söndags på påskdagen tog vi en utflykt till Öland, vi körde på östra sidan och njöt av naturen. Vi stannade i Borgholm för en lunch och sen åkte vi vidare ner mot Stora rör där det blev ett glass stopp. Sedan åkte vi hemåt igen. Eftermiddagen tillbringades med att slappa och sedan gjorde vi ett jätte litet påskbord som vi mumsade på. På kvällen, håll i er, spelade vi Bingolotto. Maken hade köpt lotter via föreningen men ingen vinst! Attans....

Och igår var det vår dotters födelsedag, vi åt lunch i Kristianopel på Sött & Salt, det blev en räksmörgås för min del och ett glas vitt vin, det var så gott och miljön är fantastisk där nere. 

På vägen hem stannade vi till hos svärföräldrarna där vi fick kaffe och tårta. Vi passade på att fira svärmor också som fyller år idag. 

På kvällen hade dottern tjejmiddag med filmmys. Hon var super nöjd med hela dagen och somnade extra glad och lycklig igår   


Idag var det jobb igen....men bara idag, nu är jag ledig två dagar igen, sen blir det jobb på fredag! 


Ha en skön kväll!  Ska ni kolla på Fotboll, Sverige-Tjeckien? Mina föräldrar är på plats på Friends Arena, tufft   


Kram

M  

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michaelaskrypin - 13 februari 2017 10:27

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7983343390   För er som vill fortsätta läsa om mitt liv, upptåg och tankar/funderingar så finns jag numera på nouw. Samma namn men med lite nyare fräschare stil.   Vi ses!   Kram  M ...

Av michaelaskrypin - 12 februari 2017 11:26


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter vi hade intagit förrätt och champagne framför V 75 skulle jag börja med middagen. Skar mig då rejält i tummen, inte ett vanligt skärsår utan en bit av tummen låg där på bänken. Det blödde rejält och vi gj...

Av michaelaskrypin - 11 februari 2017 15:37

Lördag eftermiddag och det känns som det var dags att uppdatera lite. Har slappar hela eftermiddagen och börjar känna av rastlösheten och då passar det bra att blogga lite. Vaknade tidigt idag pga ryggont, låg kvar en lång stund och kollade på Netf...

Av michaelaskrypin - 9 februari 2017 22:50


I eftermiddags kom äntligen beskedet jag väntat på, jag är en av deltagarna i 2017 års arbetsledarprogram! Jag är så glad så jag spricker, det ska bli spännande och enormt roligt och jag känner mig så hedrad och stolt att de tror på mig och ser poten...

Av michaelaskrypin - 31 januari 2017 19:10

....och här sitter jag skriver på månadens andra inlägg. Vad ska den där Michaela med en blogg till som bara skriver då och då tänker ni kanske. Ibland jätte flyt med ett inlägg om dagen, sen kanske två ggr per vecka och sen två ggr per månad och sen...

Presentation

Här har ni en 35-årig tjej som älskar matlagning, bakning, resor, träning och hälsa. Men först och främst lägger jag min tid på min underbara familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards